T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
RİZE / İYİDERE - İyidere İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

May

OKULUMUZ ÖĞRENCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİ KATILIMI İLE ZOOM ÜZERİNDEN RESİM SERGİSİ DÜZENLENDİ. ÖĞRENCİLERİMİZ, DÖNEM BOYUNCA GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE HAZIRLAMIŞ OLDUKLARI RESİMLERİ ONLİNE OLARAK SUNMA İMKANI BULDU. GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENİMİZ SONGÜL ÇOLAK REHBERLİĞİNDE HAZIRLANAN SERGİYE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜR YARDIMCIMIZ SAYIN AHMET GÜRBÜZ VE  İYİDERE İLÇE MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜMÜZ SAYIN MEHMET HAZLDIZOĞLU KATILIMIYLA GERÇEKLEŞTİRİLMİŞTİR.

May

Akademik başarıyı artırma çalışmaları;

LGS için okulumuzda Destekleme ve yetiştirme kursları (DYK) , deneme sınavları yapılmaktadır.

May

RAMAZAN AYINA VEDA  EDERKEN ÖĞRENCİLERİMİZ VE VELİLERİMİZ İLE BİR ARAYA GELDİK

İl Milli Eğitim Müdür Yardımcımız sayın Ahmet Gürbüz, İlçe Müftümüz sayın Yusuf Kars, velilerimiz, öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizin katılımıyla bir araya geldik. İlçe Müftümüz sayın Yusuf Kars'ın sohbeti ve Hatim duası ile başlayan programımız öğrencilerimizin hazırladığı video ile devam etmiştir.

May

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ETİK İLKELERİ İTİBARI VE TEMEL DEĞERLERİ

  Öğretmenlik; bir meslek olarak kabul edilen ilk alanlardan biridir ve eğitim-öğretim hizmetlerinin topluma profesyonel olarak sunulması görevini içerir. Bu büyük görevin, beraberinde getireceği sorumluluklar da elbet olacaktır, olmalıdır. Her meslek gibi öğretmenliğin de davranışlarının bir standarda oturtulması ve kurallarının belirtilerek bu mesleği yapan kişilerin tavrı belirlenmiş olmalıdır.

  Bir alanın meslek sayılabilmesi için birtakım özelliklere sahip olması beklenir. Öğretmenlik bir meslektir, çünkü toplum için vazgeçilmez bir ihtiyaç olan, çocukların, gençlerin, hatta yetişkinlerin eğitimlerinin sağlanmasındaki en temel etmenlerden biri olarak toplumda yer edinmiştir.

  Öğretmenlik herkesin yapabileceği bir iş olmamasının yanında, bu iş için uzun süreli bir eğitim alınması, yani sistematik bir yetişme sürecinden geçmiş olunması gereklidir. Öğretmenlik mesleğinin, kendine özgü yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Bu yöntem ve teknikler elbette uzun bir süreç içerisinde, uygulama ve sonrasında da bilimsel araştırmalar ile geliştirilmiştir.

  Öğretmenler, yaşamlarını bu meslekten kazanırlar fakat öğretmenlik yalnızca para için yapılan bir iş değildir, olamaz da. Öğretmenin toplum içerisinde gerçekleştirmeye çalıştığı idealleri de bulunur ve öğretmenlik mesleğinin bazı etik değerleri vardır. Tüm bu unsurlar göz önünde bulundurulursa, öğretmenliğin bir meslek olarak görülmesini gerekliliği de anlaşılacaktır. Öğretmenlik mesleği geçmişten günümüze gerek kapsamı gerek işlevleri açısından birtakım değişimler göstermiştir. Fakat genel anlamda meslek, özel anlamda öğretmenlik etiğinin ilke ve değerleri, önem ve özelliğini evrensel olarak daima korumayı başarmışlardır.

  Doğru ile yanlışın, iyi ile kötünün ayırt edilmesi olarak tanımlayabileceğimiz etik kavramı, iş hayatı içerisindeki davranışlarımızın yönlendirilmesinde ve bu davranışları mantık sınırları içerisine alarak aynı meslek grubundaki kişilerce belli kurallara uymamızı sağlamasıyla mesleki etik kavramını oluşturmuştur.

Öğretmenlik Meslek Etiği İlkeleri

1. Profesyonellik

2. Hizmette sorumluluk

3. Adalet

4. Eşitlik

5. Sağlıklı ve güvenli bir ortamın sağlanması 

 6. Yolsuzluk yapmamak

7. Dürüstlük-doğruluk

8. Tarafsızlık

 9. Mesleki bağlılık ve sürekli gelişme

10. Saygı

11. Kaynakların etkili kullanımı  

  Öğretmenlik mesleği, eğitimi kutsal gören toplumlarda daha önemsenmelidir, önemsenmiştir. Bununla birlikte bilinmelidir ki öğretmenin saygın görüldüğü toplumlarda eğitim daha verimli olacaktır. İlk insandan itibaren var olan eğitim zaman içinde meslekleşmiş, eğitim mesleği olan öğretmenlik, etik ilkeleri-itibarı-değeri ile her dönemde sahip çıkılmaya layıktır.

                                                                                                             Derya DEMİRCİ

 

 

May

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRENCİLERİ MOTİVE ETMENİN YOLLARI

   Ülkemizde ilk COVID-19, 11 Mart 2020'de görüldü. Özellikle hastalığın yayılma tehlikesi göz önünde bulundurularak Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm okullarda 6-10 Nisan 2020 tarihleri arasında yapılması planlanan ara tatil 16-20 Mart 2020 tarihine çekildi. 23 Mart 2020'de ise uzaktan eğitim süreci başladı.

Öğrenciler aslında teknolojinin sunduğu birçok imkândan faydalanıyor ama eğitim-öğretim faaliyetlerinin sadece teknolojiyle uzaktan sunulması konusu onlar için farklı bir deneyimi beraberinde getirdi. Sadece öğrenciler değil öğrenci velileri ve öğretmenler de aslında günümüze kadar uygulanandan farklı bir eğitim-öğretim süreciyle karşı karşıya kaldı. Uzaktan eğitim sürecini değerlendirdiğimiz zaman aslında ülkemiz bu konuda oldukça başarılı bir altyapıya sahip. 2011-2012 eğitim öğretim yılında başlayan FATİH Projesi ile birlikte okulda işlenecek ders materyali için Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kuruldu. Farklı öğrenme stillerine (sözel, görsel, sayısal, sosyal, bireysel, işitsel öğrenme) sahip öğrencileri kapsamak, bütün öğretmenleri ortak bir amaç etrafında birleştirmek, teknolojiyi etkili kullanmak için oluşturuldu.

COVID-19 nedeniyle yürütülen uzaktan eğitim süreci için her eğitim öğretim kademesi için açılan üç televizyon kanalıyla var olan uzaktan eğitim altyapımız daha da güçlendi. Türkiye'nin Dünya'da Çin ile beraber uzaktan eğitim uygulayan iki ülkeden birisi olması, ülkemiz açısından önemli bir başarı göstergesi. Uzaktan eğitimin başarılı olması için elbette öğrencilerin hazır bulunuşluğunun ve motivasyonlarının sağlanması da oldukça önemli.

Biz İyidere Merkez İmam Hatip Ortaokulu ailesi olarak Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğrencilerimizi Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğrencileri Motive Etmenin Yollarını birlikte tartıştık. Uzaktan eğitimde eğlenceli ders anlatım uygulamalarından faydalanılarak, resimlerle, oyunlarla, kısa video paylaşımlarıyla öğrenci öğretmen birlikteliği sınıf ortamı tadında yaşatılmaya çalışıldı.

 

                                                                                                              Derya DEMİRCİ

Nis

Mrt

Okulumuzda 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitlerini Anma Günü için zoom üzerinden program yapıldı. Programa İlçe Milli Eğitim Müdürümüz sayın Tarık ER katılım sağladı. 

Mrt

Mrt

Covid - 19 önlemleri kapsamında Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından, eğitim kurumlarında hijyen standartlarının geliştirilmesi için belirlenen 'TSE Covid-19 Hijyen, Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Belgelendirme Programı'yla ilgili tüm şartları yerine getirdik ve yapılan denetimler sonucunda "Okulum Temiz" belgesi almaya hak kazandık.

Ock

7-13 Ocak Enerji Tasarrufu Haftası nedeniyle okulumuzda yapılan faaliyetler ile öğrencilerimize tasarruflu olmayı, enerji kaynaklarını boşa harcamamayı ve bu kaynakları gelecek nesillere ulaştırmak için çaba sarf etmemiz gerektiğinden bahsettik.

7-13 Ocak Enerji Tasarrufu Haftası nedeniyle 5. ve 6.  sınıflarda enerji tasarrufunu konu alan kısa film izlenmiştir. Bu kapsamda öğrencilerimize küresel ısınma konusunda bilgiler verilmiş ve öğrencilerimiz ülkemiz kaynaklarını tutumlu bir şekilde kullanmaları konusunda teşvik edilmiştir. 

7-13 Ocak Enerji Tasarrufu Haftası nedeniyle öğrencilerimize afiş tasarlama, slogan hazırlama gibi etkinlikler yaptırılarak farkındalığı artırma amaçlanmıştır.

Haz

Okulumuz ilçemiz genelinde yapılan bir çok sosyal kültürel ve sportif yarışamalrda dereceler almıştır. 

Ayrıca akademik anlamda da okulumuz  ilimizin en seçkin okullarına öğrenci göndererekbireysel ve okul bazlı bir çok başarılar elde etmiştir.

Haz

Okulumuzla ilgili her türlü bilgiyi okul idaresinden öğrenebilirsiniz.

Haz

Okulların kapanmasıyla yeni kayıt döneminde 5.sınıfa geçen tüm öğrencilerimizin velilerini okulumuza bekliyoruz. 

Ekm

Fen Bilimleri Öğretmenimiz Vildan TAŞKIN'ın etkinlikleri ile öğrencilerimiz eğlenirken dersleri daha kalıcı bir şekilde öğrenmekte.